duminică, 27 februarie 2011

Noul Ferrari 458 Italia

Inca o achizitie in garajul celor de la Ferrari numit Ferrari 458 asa zisul inlocuitor al lui 450.Interiorul noului Ferrari 458 se remarcă prin volanul şi instrumentele de bord în stil binoclu, ce reprezintă un pas important în ergonomia vehiculelor super-sportive. 
Cu un design creat de Pininfarina, Ferrari 458 Italia are un motor nou de 4499 cmc V8 - primul propulsor al companiei cu injecţie directă de benzină. Acesta dezvoltă 570 CP la 9000 rpm şi 540 Nm la 6000 rpm - stabilind noi standarde nu doar în gama Ferrari şi în istoria companiei ci şi în întregul său segment, iar peste 80 % din cuplul motor este disponibil de la 5250 rpm. Noul Ferrari 458 Italia este echipat cu transmisie cu dublu ambreiaj şi şapte trepte, ce-i permite acceleraţii fulminante şi schimbări ale treptelor foarte line.
În ciuda acestor performanţe, noul Ferrari 458 Italia face un pas important şi în ceea ce priveşte consumul de carburant şi emisiile poluante de CO2. Chiar dacă noul motor este mai puternic decât V8-ul anterior, Ferrari 458 Italia consumă în medie doar 13,7 litri/100 km, echivalentul a 320 g CO2/km - cele mai bune valori din segmentul său.

Inginerii s-au concentrat de asemenea şi pe reducerea greutăţii pentru a face economie de carburant. Astfel, Ferrari 458 Italia are o greutate de doar 1380 kg, cu un raport putere/greutate de 2,42 kg/CP. Distribuţia greutăţii este optimă, cu 58% pe puntea spate iar restul pe faţă. Rezultatele eforturilor inginerilor Ferrari se pot însuma în două simple statistici ce subliniază perfect excelentele performanţe ale noului model 458 Italia: acceleraţia de la 0-100 km/h se realizează în 3,4 secunde iar viteza maximă este de 325 km/h.

Pentru noul şasiu, tot din aluminiu, inginerii din Maranello au încorporat numeroase aliaje avansate preluate din industria aerospaţială. Au adus modificări şi la partea electronică, integrând sistemele E-Diff şi F1-Trac controlate de acelaşi unitate (ECU). A rezultat o creştere cu 32% a acceleraţiei longitudinale la ieşirea din curbe, comparativ cu modelul anterior F430. Acelaşi ECU controlează şi ultra-performantul ABS, oferind mai multă precizie şi control. Sistemul de frânare a fost îmbunătăţit, scurtând distanţa de frânare de la 100 km/h la 0 până la 32,5 metri.

Interiorul noului Ferrari 458 Italia este o altă zonă în care vehiculul îşi expune personalitatea sportivă. Şoferul este întâmpinat de un nou aranjament al instrumentelor, mai ergonomic.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu